Aleksa Šantić - BOKA

Naša mila Boko, nevjesto Jadrana,
Pokrivena nebom ko od plave svile,
Ljepša si od tvoje primorkinje vile
I svjetlija si od njenog đerdana.

Nikad se tebe nagledao ne bi'!
No da mi je jedno: da postanem valom
Sinjega ti mora, pa pred tvojim žalom
Da vječito šumim i da pjevam tebi.


I da s tobom gledam na tvoj Lovćen plavi!
Pa jednoga dana, kad se gospod javi,
Kad orlovi naši visoko zabrode

I sa tvojih ruka panu gvožđa tvrda,
Da pobjednu himnu slušam s tvojih brda
I da s tobom slavim dan zlatne slobode!



Коментари

  1. Ne mogu samo da prođem a da ne zastanem i pozdravim melem srca moga. Po meni je majstorstvo napisati takve stihove koje stalno mogu da čitam i koji su mi uvek sveži i inspirativni. Pristajem da budem poslednji bastion u "odbrani" Šantića, a verujem i da si i ti tu negde...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne samo ova, najmanje još 10-15 je, po meni, Šantićevih majstorski napisanih pjesama, a to ga, ponavljam: lično mišljenje, svrstava u odlične pjesnike.

      Избриши
    2. Ništa što se tiče književnosti mi nije ni poziv, a ni vokacija, te ne moram da zastupam ni stručni, a ni zvanični stav. Mogu i hoću da kažem da je Šantić velemajstor i baš me briga za sve koji ne misle tako i koji imaju stručno mišljenje koje se ne poklapa s mojim. ❤️

      Избриши

Постави коментар